čtvrtek 27. listopadu 2014

Od mého dětství až sem, jsem fanynka Harryho Pottera? ANO :)

Ahojte!
Víte, moje dospívání bylo velice divoké. Ale ať jsem se snažila prosadit se jako už dospělá, tak jsem se neobešla bez Harryho Pettera. Harry patří k mému dospívání a myslím, že nikdy nezmizí z mého života. Tento úžasný, dojemný, perfektní,...(prostě všechno).. příběh je něčím tak skutečným v mém životě, že to beru jako moje součást. Od prvního dílu jsem dospívala a rostla zároveň s dějem. :)

V Česku se kniha objevila v roce 1997 (to už je dávno, že) od spisovatelky  J. K. Rowlingové. Tento první díl byla taková hezká pohádka, co si děti pouští několikrát do roka, protože je to kouzelné a film nám ukazuje, že naše přání mohou být vyslyšena. Všichni víme jak Harry poznal své přátele, jak byl okouzlen světem magie a jak šťastný byl kouzelník.
Druhý díl jsme už nadšeně očekávali, a i když jsem tehdy ještě nečetla knihy, tak na film jsem byla naprosto natěšená. Už to není tak velká pohádka je tam takové tajemné zlo. 
Třetí díl konečně zjistí Harry, že má nějakého příbuzného, který ho má rád. Tento díl se stává už strašidelným.
Čtvrtý díl je mým oblíbeným, ani nevím proč, ale sama jsem v tu dobu se začala zajímat o kluky a tak mi to prostě přirostlo k srdci. Ten krásný ples a to že si Harry našel první holku, kterou chce. A Hermiona má přítele!! a byla z ní kočka a né jen šprtka. :)
Pátý díl už není pohádka. Už vlastně ve čtvrtém na konci se to tak nějak přiostřilo. Proč musel zrovna Sirius zemřít? Byla to obrovská ztráta a zároveň se děj dostává do hororového dějství.
Šestý díl už vůbec nejde nazvat pohádkou ani v malých scénách. Tento díl je plný akce a podezření a nenávisti. A proč umřel Brumbál? Další hrozné úmrtí. :(
Sedmý díl je rozdělen a to bych už nazvala i pro děti rozhodně nepřístupným. Na tento konec jsme dlouho čekali, ale zároveň jsme tušili šťastný konec. Pro mě nejvíce srdcervoucí bylo odhalení Severuse jako muže plného lásky, jako někoho kdo ztratil svou životní lásku a staral se o jejího syna. Tohle byla scéna u které jsem tak moc brečela a byla neuvěřitelná. 




Tohle je až moc ve zkratce celý děj. Knihy jsem začala číst snad až u třetího nebo čtvrtého dílu filmu. Knihy a film bych přirovnala na stejnou úroveň. Tohle je pravdu srdeční záležitost a já miluji koukání na ty filmy dodnes. Dokonce když nemám po čem sáhnout, tak si vezmu nějaký díl knihy a prostě si ho jen tak znovu přečtu, protože....neumím to popsat co všechno cítím k tomuto příběhu. ♥  Nebo, když mám špatnou náladu udělám si maraton filmů, čokolády a brambůrků. =)
 Opět se dostáváme k tomu, že dnešní děti by tohle nazvaly jako propadák a knihy by zahodily a hrály by nějaké onlinovky na tabletu. Mrzí mě, jak děti rychle odsuzují knihy a věnují se až moc technice a snaží se vyspět co nejrychleji. Tyto knihy a filmy jsou moc poučné a nádherné. Dokonce i z filmů je doslova cítit, jako moc důležitá je rodina, přátelství a oddanost cíli. Tento příběh nám nabízí mnoho, ale je pouze na nás jestli si z něho něco vezmeme. :) Nestydím se za to kolik mi je let a miluji Harryho Pottera. 

I vás uchvátil tento příběh a stal se vaší součástí? Jaký díl je váš oblíbený? :)

1 komentář:

  1. Moc hezký článek, taky jsem s Harry Potterem vyrostla, začínalo to čtením na dobrou noc a od 2. dílu jsem si četla sama. Přesně to vycházelo tak jak říkáš, na důležité etapy mého života. Teď, když jsem nedávno koukala na poslední díl, jsem se snad každých 20 minut rozbrečela dojetím :).

    OdpovědětVymazat