neděle 16. listopadu 2014

Můj nemocný kocourek..

Ahojte!
Dneska sem měla v plánu něco jiného, ale stala se nám doma taková špatná věc a já bych na to chtěla upozornit. Mám domácího mazlíčka kocourka Friga. Frigovi bude za pár dní 2 roky a je to rasa Mainská mývalí. Mám ho rok a pár měsíců, a je to prostě můj miláček.


Minulý týden začal mít problémy s trávením a začal zvracet a měl průjem, po pár dnech přestal úplně jíst a ve čtvrtek jsme jeli poprvé k veterináři. Dostal antibiotika, injekce a všechno možné, bohužel znovu celou noc zvracel  už byl takový bez života. V pátek jsme jeli znovu a musel na rengen a ultrazvuk, prý má něco v bříšku a musí se otevřít protože jsme tam jeli na poslední chvíli. V sobotu, když se nám vrátil, nám bylo oznámeno,že má nemoc FIP. Tato nemoc se nelze léčit a je pro kočky smrtelná. Rozděluje se na suchou a mokrou. Frigoušek má suchou formu a nevíme jestli přežije. Tato nemoc v něm mutovala a je to s ním opravdu vážné. Chytil to prý jako koťátko, a jelikož je to infekční nemoc tak může číhat kdekoliv.  Nemoc je prý nečekaná a nedá se předvídat co se stane dál a jak bude probíhat. Frigo má už půlku nejhoršího za sebou a teď už budeme jen čekat jestli 5 dní zvládne přežít. Bohužel to ale tím nekončí, pokud přežije, může být buď zcela zdráv nebo bude mít napadeny orgány. Veterinář nám řekl, že pokud přežije, tak nebude zcela zdráv, že mu nějaký ten orgán určitě napadne. Bohužel nám i řekl, že takto pozitivní test ještě neviděl.
Všichni jsme seděli a celý den hledali na internetu jak ho zachránit, ale našli jsme jen komentáře, kolik lidem nepřežili kočky. Ani jednou jsme nenašli, že by nějaká kočka tuto nemoc přežila. Hodně lidí je muselo uspat, protože kočka nechtěla ani injekčně přijímat potravu a bojíme se, že to dopadne stejně. 
Já jsem realista a myslím, že to nepřežije. Budu ho každý den hlídat a jestli se začne trápit, tak se rozhodnu pro uspání. Vím, že by to hodně lidí nevzdávalo a bojovali by s kočičkou po celou dobu nemoci. Já ale nechci,aby umíral v bolestech, kdy už by brečel o pomoc. Myslím, že je to nejlepší rozhodnutí co mohu v této situaci udělat.

Tímto bych chtěla upozornit na tuto nemoc kdo ji nezná. Tato nemoc je ta nejhorší co může kočka dostat. Existují na to testy, a vakcína. Je to možná pro někoho dražší záležitost, ale věřte mi, že nebudete litovat. Kdo máte kočičku, nechte ji testovat na ty látky co rozpoznají FIP, a nechte svou kočičku očkovat. Jelikož je to infekční, a nedokážete rozpoznat kdy to ta kočička chytne, tak jděte do toho. Nejnáchylnější jsou koťátka a proto je nechte testovat zavčas. Tato nemoc je všude dobře popsána a váš veterinář, by vám to určitě vysvětlil.

Myslete prosím na Frigouška celý týden ať je silný a nemoci nepodlehne. Musím vám říct, že zatím stálo hodně peněz vyšetření a vše, ale rozhodně těch peněz nelituji a kdyby něco existovalo tak neváhám. 

Buďte opatrní a myslete na své mazlíčky.

Žádné komentáře:

Okomentovat