čtvrtek 20. listopadu 2014

Kniha, která vše změnila..

Ahojte!!
Dneska bych vám chtěla prozradit svoji lásku a posedlost. Jsou to knihy, díky nimž jsem začala aktivně číst fantasy knihy a koukat na seriály a prostě všechno možné o fantasy. Začala jsem číst na základní škole a stále s tím pokračuji. Vím, že někteří si myslí, že když mi je 21 let (za pár dní už 22), že jsem z toho měla už vyrůst, ale já si myslím, že nikdy z těch knih nevyrostu. :D Knihy o fantasy prostě miluji a dokud se budou vydávat,tak já je rozhodně budu číst. Dodnes naprosto miluji pohádky, znám postavy z pohádek jmény a rozhodně s tím boduji u malých sestřenic. :D 
Prozradím vám knihu, díky níž tahle posedlost začala a začala sem být závislá na čtení. Je to kniha od Christophera Paolini - Eragon. Tuto knihu jsem dostala na základní škole, ale už si nepamatuji v jaké třídě. Na první pohled sem si říkala, proboha tak tlustá kniha!! To nemyslí rodiče vážně, že já bych to četla. Jeden den sem si k ní sedla a najednou jsem byla ve čtvrtce. V tu dobu jsem si přestala dělat úkoly a celý odpoledne i v noci při lampičce četla. Stalo se mi dokonce, že mi rodiče zamkli knihy,abych se učila. No uznejte, tohle se opravdu nestává. :D 


První vydání je z roku 2004 a nakladatelství Fragment. Christopher knihu začal psát už v 15 letech a v únoru 2002 byla kniha vydána v rodinném nakladatelství a v roku 2003 byla kniha vydána ve verzi jaká je překládaná do češtiny. 
Kniha mě tak nadchla, že jsem jí četla snad stokrát, a klidně si ji přečtu i teď! Tohle byla prostě láska na první čtení, je to tak úchvatně napsáno!! Je to o mladém chlapci,  který si donese domů dračí vejce a vyklube se mu dračice Safira. Spolu se učí létat a vše možné. Pak spolu odejdou změnit svět. Prostě dojemný, nádherný příběh, který je barvitě popsán až do posledního detailu. Všechny 4 díly vlastním a naprosto je miluji. Nedokážu ani slovy popsat, jak moc mě změnila jedna kniha.
Všechny 4 knihy jsou napsány naprosto dokonale. U těchto knih jsem si pobrečela, smála se a byla zamilovaná do hrdinů. Dodnes si vzpomínám jak hrozně mi bylo při čtení závěru poslední knihy. Je to jako včera, kdy jsem četla poslední stránky a říkala si, že nechci aby to skončilo. Vážně jsem si pobrečela při konci a smutním, že není další díl. 
A ještě vám napíšu jak miluji od té doby mapy v knihách, protože je dokonalost sledovat cestu hrdinů. :))



Naopak vám musím sdělit, že film je naprostá katastrofa. Byla jsem tehdy na premiéře a chtělo se mi brečet, byla jsem tak moc zklamaná, že sem celý večer ani nepromluvila. Za mě je film oproti knize to nejhorší podání. 



Od této doby jsou pro mě knihy o fantasy únikem od reality, jsou to sny ve kterých brouzdám, jsou to nahodilé myšlenky o hrdinech. Jsou to škaredé večery,kdy nevíte co máte dělat a sáhnete po knize, která vás pohltí dějem a vy brouzdáte ve fantasy. Postupem času čtu i trochu jiné žánry, ale tohle u mě vede na prvním místě.
Rozhodně doporučuji každému dítěti zamilovat se do těchto knih. Máte pak výhody, které rozhodně budete využívat. Díky knihám mám lepší vyjadřovací schopnosti, dokážu se lépe vcítit do cizích situacích a mám bohatější slovní zásobu. Můj názor je takový, že lidé by měli alespoň minimálně číst. Chápu, že na to někdo opravdu nemá čas nebo ho to nebaví. Dnešní doba na knihy už zapomíná. Existují čtečky knih atd. ale to není prostě ono. Nevynahradí vám to ten požitek, co máte s knihou v ruce. S tou vůní nové knihy! Já bez knih nedokážu žít, a jsem vděčná každý den svým rodičům, že mi tehdy tu knihu koupili!


Mějte se hezky, a napište jakou knihu milujete vy. :))

2 komentáře:

  1. Zdarec Niki :) :D
    Miluji Eragona :) :D přečetla jsem mnoho knih, ale má největší láska je Eragon :) Díky Niki, žes mi na střední škole půjčila Eragona a tím jsi mi změnila život!! ;) Díky tobě, jsem od té doby závislák na fantazy knihách a seriálech :D Styd se! ;) :D

    P.S: Až dojedu do Česka musíme si pokecat o nových knihách a seriálech ! :) ;) (Znáš to, hodiny rozplýváním se nad novými knihami a seriály.) Už se těšímm :)

    OdpovědětVymazat
  2. To abych si všechno psala průběžně, abych na nic nezapomněla :)) Všecko ti povím co si u nás promeškala :D
    Snad obrátím na "pravou víru" více lidí :D

    OdpovědětVymazat