čtvrtek 23. října 2014

Pretty Little Liars ( PLL)

Ahojte!! Dneska bych se chtěla rozepsat o tomto báječném a populárním seriálu PLL. Samozřejmě je na internetu plno různých recenzí, tisíce diskuzí, článků a dokonce i upravovaných povídek podle námětu. Chtěla bych dnes srovnat rozdíl KNIHA X SERIÁL.
 

Seriál je natočen podle knižní předlohy, kterou napsala Sara Shepard. Já jsem narazila na knihu tuším asi před čtyřmi roky, možná více. Přečetla jsem první díl hned a nemohla jsem se odtrhnout. Naprosto skvěle napsaná kniha a miluji ten děj. O něco později mi kamarádka pověděla o seriálu, když začínal a zatím byly pouze tři díly!! :) Takže jsem fanynka už od samého začátku. Úplně jsem propadla tomu seriálu, a každý týden nedočkavě čekala na další díl, byla jsem pohlcená dějem a nevnímala ani okolí. Knihy jsem vypustila a dívala se pouze na seriál, protože knihy u nás vycházeli opravdu s dlouhými pauzami a já raději tehdy koukla na seriál. V současné době knihy stále vycházejí a stále ještě není konec. Asi před půl rokem sem si koupila zatím všech devět dostupných u nás dílů a myslela si, že už je to konec, dokonce sem si koupila i dodatek Roztomilá malá tajemství. Všechny knihy jsem hned postupně přečetla, a na konci devátého dílu už byla zápletka ukončená, naneštěstí autorka stále pokračuje, a já jsem nesmírně šťastná. 
Nejprve jsem se u čtení zarazila, když sem zjistila, že herečky neodpovídají úplnému popisu autorky. Není to podle mě nějaká chyba, jen bych asi byla raději, kdyby herečky vybíraly více podle popisu. Charakteristika jednotlivých postav je velice dobrá, a dokážete si je podle popisu krásně představit. Myslím, že seriálové herečky naopak jsou propracovanější postavy, a líbí se mi změna oproti knize. Některé drobnosti v povahách tam samozřejmě jsou, ale herecké obsazení je naprosto podle mě dokonalé. Hlavní herečky jsou Ashley Benson (Hana), Lucy Hale (Aria), Shannon Mitchell (Emily), Troian Bellisario (Spencer). 


Další rozdíl je v dějové linii. Myslím že tu nemusím popisovat dějovou linku, protože každý kdo si tohle přečte si myslím bude vědět. :) Ale přeci jen - Je to o čtyřech amerických mladých děvčatech, co chodí na střední školu, jsou nejlepší přítelkyně nejúžasnější holky na škole, ale ta se jednoho večera ztratí. Pohřešuje se několik měsíců a čtyři děvčata to už spolu nedrží jako dřív. Jednoho dne jim začnou chodit sms s jejich tajemství, co věděla pouze pohřešovaná Ali, sms jsou podepsány taky A. Děvčata to znovu spojí dohromady a společně čelí výhružným sms. - Asi tak nějak bych popsala o čem je kniha i seriál, pokud bych pokračovala musela bych rozlišovat seriál a knihu, protože pak už se děj trochu rozchází až nakonec si myslím že děj v seriálu se neubíhá stejným směrem. To samozřejmě ale ještě nikdo neví, protože seriál je tak zamotaný, že naprosto překonává problematiku dějství v knize. Osobně si myslím, že knihy jsou naprosto úžasné na čtení, je to napínavé, zamotané a dokážete se vcítit do hlavních hrdinek. Ovšem seriál si mě naprosto dostal, je to dech beroucí napínavý děj, je to několik zásadních zvratů, že si nedokážete domyslet co se stane dál. Je úžasné herecké obsazení, herci jsou atraktivní a hezky se na ně dívá, zamilujete si vždy svého hrdiny a jeho život. Seriálu naprosto propadnete a budete ho milovat, protože vás bude každým dílem překvapovat, nikdy žádný díl není nudný a opravdu budete slintat nad pánským obsazením!! :) Miluji všechny děvčata, každá je jiná, každá má svůj život a své problémy a spolu tvoří dokonalé spojení takových "prototypů" v naší společnosti. 


Takže moje hodnocení zní, že knihy si prostě musíte přečíst, ale seriál budete milovat! Knihy mají děj co si opravdu je dobré přečíst, ale nesmíte ho srovnávat s dějem seriálu, musíte si uvědomit, že seriál berete jako jiný děj a pohltí vás naprosto obojí!! :) Kdo sleduje mi dá určitě zapravdu a kdo ještě nesleduje, tak by rozhodně měl začít!




trošku slabost pro něj :)




Přeji vám hezký večer a sama se ještě musím podívat na speciál co momentálně vyšel :) páá..

Žádné komentáře:

Okomentovat